Foto i nefoto priče

23.06.2009., utorak

Nedjelja, prokleta nedjelja, nigdje nikog, pustinja...

Tko želi... za ugođaj može poslušati Parni Valjak:
http://www.youtube.com/watch?v=Cu-sBwYskq4

Dakle, ukidanjem ovog zakona od strane Ustavnog suda opet je pokrenuta lavina argumenata za i protiv zabrane rada TRGOVINA nedjeljom.
Naravno da je najglasniji katolički kler pri zagovaranju zabrane. Odmah moram reći kako sam ja protiv svih zabrana. Samo za podizanje svijesti. Prvenstveno poslodavaca. I to viskim novčanim kaznama. Tu država treba uletjeti i riješiti problem tako što će poslodavce demotivirati da ne plaćaju rad nedjeljom.
Prva nelogičnost u cijeloj ovoj priči oko zabrane rada trgovina nedjeljom jest zakon kojim je to pokušano i zbog čega je palo na ocjeni ustavnosti. Zašto je naš zakonodavac htio odredbe o radu regulirati Zakonom o trgovini vjerojatno nitko ne zna. Osim možda sindikat trgovine i katolički kler koji su najgorljiviji zagovornici zabrane.
Druga nelogičnost mi je kršćansko suosjećanje koje kler pokazuje samo prema trgovcima i njihovoj neslobodnoj nedjelji. Velika masa ljudi radi nedjeljom, a ne radi u trgovini, i nikom ništa. Kler nema razumijevanja i empatije za njihove potrebe i obitelji. Da ne dođe do zabune, ovdje ne govorim o policajcima, vatrogascima, lječnicima i kontrolorima leta. Te o prostitutkama. Jasno mi je da je nužno da ti ljudi rade. No, što je s konobarima, kuharima, pekarima, novinarima, vodočuvarima, ostalim turističkim radnicima, vozačima javnog prijevoza, kamiona, autobusa, vlakova, aviona i inih zanimanja koja nisu nužna za preživljavanje, a opet rade nedjeljom i za njihovo pravo na neradnu nedjelju se nitko ne bori. Pa niti suosjećajni kršćanski kler.

Mi ćemo se i dalje zalagati za slobodnu nedjelju, za dostojanstvo radnika i njihovih obitelji koje su teško pogođene ovakvim odlukama. U svojim nastojanjima i dalje ćemo isticati snažne razloge za uspostavu slobodne nedjelje koji su humanistički, društveni, vjerski, pa i gospodarski i zdravstveni. A nažalost valja nam se zapitati tko upravlja Hrvatskom, da li oni kojima su to povjerili građani ili razni inozemni lanci.
glasnogovornik HBK Zvonimir Ancić


Moja logika mi na ovakve izjave šalje vrlo glasne alarme. Razlozi za uspostavu neradne nedjelje su humanistički, društveni, gospodarski i zdravstveni - samo za trgovce? (Namjerno sam izostavila vjerske razloge jer ipak - nismo svi vjernici... ) Za sve ostale tih razloga nema? I nikako da se netko od klera očituje na ovaj prigovor njihovom zastupanju neradne nedjelje za trgovce...

Treća moja zamjerka, no, nije nelogičnost - naša Vlada povlači populističke poteze. Umjesto da je natjerala poslodavce na plaćanje rada, ona je zabranila rad. Moje skromno mišljenje je da je to u ovim vremenima recesije, u najmanju ruku, neukusno.
Na kraju, da zaključim - moj stav je da ne treba zabranjivati rad. Treba zabraniti nepoštenje i izrabljivanje. I znam da je to teže i dugotrajnije, ali je znatno kvalitetnije, humanije, društvenije, vjerskije, gospodarstvenije i puno, puno zdravije.

I na kraju, pošto je ovo ipak foto blog dvije fotografije lubenice kupljenje u nedjelju, na kiši, od čovjeka koji je uz cestu sjedio i prodavao lubenice....

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

- 08:58 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

OniKojeGledam(IČitamAkoNeštoPiše)

OniKojeČitam

Galerije by Sanja